Latest Posts

Poczuj siebie tu i teraz - warsztat z elementami mindfulness

By 02:42



Jak poczuć siebie tu i teraz ?
Jest sobotni poranek. Obudziłam się. Widzę, że za oknem świeci piękne słońce. Wstaje z łóżka
i zakładam swoje ulubione kapcie. Podchodzę do okna i czuje promienie słońca na swojej twarzy.
W ręku trzymam kubek z kawą i powoli w promieniach słońca delektuje się jej smakiem. To moja ulubiona kawa z mlekiem :)
Wychodzę na balkon i siadam w swoim ulubionym fotelu. Mam ze sobą miskę ulubionej kaszy jaglanej z owocami. Mój wzrok kieruje na pelargonie, które rosną w donicach. Widzę jak po nocnej burzy krople deszczu powoli znikają w ich wnętrzu.
Teraz po zjedzonym śniadaniu sięgam po swoją ulubioną książkę, wyciągam się w fotelu, kończę pić kawę i delektuje się spokojnym porankiem :)
Czy scenariusz poranka może wyglądać inaczej ?
Jest środa. Obudziłam się z bólem głowy. Nie mogę znaleźć telefonu i nie wiem, która jest godzina.
Jak na złość nie podłączyłam wieczorem ładowarki do telefonu i w nocy się rozładował. Zaspałam. Cały plan legł w gruzach a wiem, że dziś mam tyle rzeczy do zrobienia.
Niczego nie mogę znaleźć w szafie. Żelazko nie chce ze mną współpracować. Skończyło się mleko. Jestem wściekła, bo uciekł mi kolejny autobus. Irytuje mnie, że jest dziś ciepły dzień. Czemu Ci ludzie chodzą tak wolno i nigdzie im się nie spieszy. Mam przecież jeszcze tyle rzeczy do zrobienia !!!!
Co możesz zrobić, kiedy jesteś bohaterem tej historii?
Możesz krzyczeć na innych i obwiniać ich o swoje złe samopoczucie lub też znaleźć chwile dla siebie.
Znajdź spokojne miejsce gdzie możesz na chwilę usiąść. Jeśli jesteś w domu niech to będzie twój ulubiony fotel lub kanapa. Jeśli jesteś w parku to usiądź na chwilę na ławce.
Postaw mocno stopy na ziemi i poczuj jak przylegają do podłoża. Ręce połóż luźno wzdłuż ciała. Możesz zamknąć oczy, jeśli jest to dla ciebie komfortowe.
1. weź trzy głębokie oddechy
2. poczuj jak powietrze wypełnia i powoli unosi brzuch w górę i w dół
3. zauważ własne myśli w tym właśnie momencie
- takie jakie są
- nie oceniaj ich ani nie analizuj
4. zobacz co się dzieje z twoim ciałem w tej właśnie chwili
- co czujesz ?
- jak jest tego intensywność ?
5. zauważ co się zmieniło w postrzeganiu rzeczy i uczuć wobec siebie
- zadaj sobie pytanie: Co się dzieje teraz ?
- zobacz jak przyszła do ciebie odpowiedź

Czym jest uważność ?
Jon Kabat – Zinn mówi, że jest to szczególny rodzaj uwagi – świadomej, skierowanej na obecną chwilę i nieosądzającej. Istotą uważności jest zachowanie w kolejnych chwilach świadomości nieosądzającej. Kultywujemy ją poprzez doskonalenie zdolności kierowania i utrzymywania, w możliwie jak najpełniejszy sposób, uwagi na to, czego doświadczamy w chwili obecnej. W procesie tym nawiązujemy ściślejszy kontakt z własnym życiem i tym, co się w nim dzieje.
Bycie w tu i teraz oraz obserwowanie jak wygląda moja rzeczywistość - co jest teraz, w tej właśnie chwili, w tym właśnie momencie - daje mi możliwość wyboru za którą częścią siebie pójdę. Odpowiedź na pytanie - co jest dla mnie sprzyjające, a co nie.
Czy nadal będę na wszystko narzekać, czy też zaakceptuje fakt, że boli mnie głowa i będę z tym ok. Bez żadnego nakręcania się i obwiniania rzeczywistości za to, że taka jest. Czy też bardziej potraktuje te sytuacje jako trening własnej uważności i obejmowania swoją uwagę tego wszystkiego co, sprawia mi trudność.
Co może dać mi uważność ?
Dzięki byciu uważnym mogę lepiej poznać siebie. Jestem bardziej świadoma tego jak powstaje moje doświadczenie. Jak w tym wszystkim funkcjonuje mój umysł i ciało. W chwili gdy obserwuje jak powstaje we mnie emocja, w którym miejscu mojego ciała ona jest okazuje się, że to ja jestem twórcą własnego doświadczenia.
Widzę też krok po kroku jak powstaje we mnie impuls do działania. Jestem świadoma tego, z którego miejsca we mnie pochodzi to działanie. Jaka stoi za tym moja emocja. I czy właśnie w tej chwili jest to najlepszy dla mnie wybór.
Mogę wtedy świadomie podjąć decyzję czy chce być impulsem własnej zmiany :)

Artykuł miał swoją premierę na ZenLider: 07.04.2015

Weź udział w warsztacie jeśli chcesz:

  • wyciszyć się
  • poprawić swoje samopoczucie i mieć więcej energii
  • mieć większy wpływ na swoje życie
  • żyć bardziej świadomie

W trakcie warsztatu:

  • przyjrzysz się swojej wewnętrznej przestrzeni
  • zobaczysz na czym polega umiejętność uważnej obserwacji pojawiających się myśli 
  • i emocji
  • zauważysz co przybliża Cię do bycia w pełni sobą
  • zobaczysz jak empatia i uważność mogą być pomocne w osiąganiu Twoich celów

Dla kogo:
Dla wszystkich osób ciekawych siebie, szukających bliskiego kontaktu ze sobą i z innymi.

Metoda warsztatu:
oparta na własnym doświadczeniu. Wszystkie Twoje odkrycia możesz od razu wykorzystać w życiu codziennym.Ćwiczenia zbudowane są z elementów podejścia zen coachingu, pracy z ciałem, mindfulness, focusing, NVC (Nonviolent Communication), medytacji zen.

WARSZTAT POPROWADZI:
Agnieszka Szczepaniak – Zen Coach, terapeuta TSR, praktyk Soul Body Fusion, twórca terazcoach.pl."Bycie Coachem to dla mnie ciągła inspiracja do rozwoju, przebywanie w tu i teraz oraz duża radość z osiągnięć osób, z którymi pracuje. To również bycie w zmianie oraz możliwość obserwacji jak w sposób naturalny następuje odblokowanie pokładów wewnętrznej siły i mocy drugiego człowieka, co w konsekwencji ułatwia mu realizację różnorakich celów z płaszczyzny prywatnej i zawodowej"

LOGISTYKA:
Koszt: 40zł zapisy: ursynow@przystan-psychologiczna.pl


MIEJSCE WARSZTATU: 

Terapeutyczna Kawiarnia ul. Braci Wagonów 20 lok U1 w Warszawie
termin: 27 kwiecień w godzinach od 18:00-20:00

Dołącz do wydarzenia na facebooku https://www.facebook.com/events/580957878739309/

You Might Also Like

0 komentarze

//]]>